GreekEnglish
FOUL-X-SPEL: Environmentally Friendly Antifouling Technology to Optimise the Energy Efficiency of Ships Εκτύπωση E-mail

Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα στο πλαίσιο του FP7 (7th Framework Programme) (2011-2014)

Θέμα: "FOUL-X-SPEL: Environmentally Friendly Antifouling Technology to Optimise the Energy Efficiency of Ships"

Επιστημονικός Υπεύθυνος (Ελληνικής συμμετοχής): Καθ. Δ. Παντελής

Αντικείμενο: Η έρευνα και οι καινοτόμες εξελίξεις για μια φιλική προς το περιβάλλον προστασία επιφανειών είναι ο κύριος στόχος του παρόντος έργου. Η βασική ιδέα αφορά στην τροποποίηση των κοινών γαστρών, παρέχοντας μια νέα αντιρρυπαντική επίστρωση, με τη στερέωση ομοιοπολικά βιοδραστικών μορίων τα οποία μπορούν να παρέχουν δραστηριότητα βιοκτόνου, προκειμένου να αποφευχθεί η απόπλυση (αποκραμάτωση) και να προωθηθεί μια μακροχρόνια και αποτελεσματική επιφανειακή προστασία. Για αυτό απαιτείται η δέσμευση συστατικών μέσω μίας μοριακής γέφυρας και η μελέτη της ενεργής συγκέντρωσης των δεσμευμένων δραστικών ενώσεων. Με τον τρόπο αυτό, η νέα τεχνολογία επιφανειακών επιστρώσεων θα ελαχιστοποιήσει την επιφανειακή τραχύτητα και θα βελτιώσει τις υδροδυναμικές ιδιότητες των γαστρών.

Objective: Adhesion of Microorganisms on hulls, Algae to the coated surface, is the precursor of later fixation of macro-organisms, which causes serious hydrodynamic problems. Research and innovative developments of environmental friend surface protection is the main goal of the present project. The basic idea concerns the modification of usual hulls by providing a new antifouling coating, by fixing covalently bioactive molecules, which can provide biocide activity, in order to avoid leaching and to promote a long-term effect of surface protection. This requires the binding through a molecular bridge and to study the effective concentration of the binded active compounds. The new surface coating technology will by this way minimize the surface roughness and improve hydrodynamic properties of hulls.

 

Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών

Κεντρική Βιβλιοθήκη ΕΜΠ

Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο

© ΣΧΟΛΗ ΝΑΥΠΗΓΩΝ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΝΑΥΠΗΓΙΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ 2017